Home Over ons Dirigent Repertoire Optredens Lid Worden Luister

Over ons

"Zijn er niet al genoeg klassieke koren in Enschede?", werd ons vaak gevraagd toen we in 2010 Ton sur Ton gingen oprichten. Maar nee, Enschede had nog niet wat wij zochten. Het ene koor zong alleen oratoriums, bij het andere vonden we het repertoire te zwaar of ontoegankelijk. Bovendien wilden we ook nog eens een klein klassiek koor waarin persoonlijk contact en ieders inbreng belangrijk zijn.

Toen we kennismaakten met dirigent Leo Bekendam viel het kwartje. Met hem wilden we graag 'iets doen'. Dat 'iets' was eerst een succesvol koorscholingsproject. Niet alleen vielen Leo's enthousiasme en repertoirekeuze in goede aarde maar ook zijn gave om zangtechnieken goed over te brengen. Ton sur Ton is het fantastische gevolg.
-Oprichters Marian en Mieke

Inmiddels heeft Ton sur Ton een trouwe schare leden en treden we drie tot vier keer per jaar op. Onder Optredens kun je lezen wat we in het verleden hebben gedaan en wat er gepland is.

Behalve mooi zingen vinden we gezelligheid ook belangrijk. We starten het jaar met een ongedwongen, culinair samenzijn. Een combinatie van hard werken en informeel ontspannen is de jaarlijkse koordag; een workshopachtige dag waarop we de muzikale puntjes op de i zetten. Na elke repetitie is een ieder van harte uitgenodigd om mee te gaan naar café Het Bolwerk.

Kijk ook eens op onze Facebook pagina.